5 tipů jak udělat dobrý marketing fitness centra pro ženy

24.04.2012 | , Firemnifinance.cz
FIREMNI FINANCE - NEPOUŽÍVAT


Dnešní životní styl vede mnoho lidí k tomu, aby pečovali o své tělo, aby se cítili fit a byli výkonní. Kromě tradičních posiloven pro všechny se v Česku rozrůstají také specializovaná fitness centra určená pouze ženám.

Pokud chce být takové centrum úspěšné, musíte přilákat určitý typ klientely, tedy ženy, které již někam chodí cvičit či chtějí někde začít. Důležité je si uvědomit a ujasnit, co jiného jim můžete nabídnout v porovnání s tradičními posilovnami. K tomu, abyste přilákali a udrželi dostatečný počet zákaznic, vám mohou pomoci tyto doporučení pro váš marketing.

Porozumějte vaši cílové skupině

Porozumění cílové skupině je nezbytné pro vytvoření co nejlepšího marketingu pro vaši tělocvičnu. Musíte si udělat představu o tom, co vaše zákaznice od fitness centra očekávají. Ze zahraničních průzkumů (Fitness Marketing Group) například vyplývá, že většina žen očekává kromě zlepšení fyzické kondice a zdravotního stavu také zhubnutí.  Můžete také připravit různé marketingové kampaně směrem k různým skupinám žen, v závislosti na typu služeb, které ve vaší tělocvičně poskytujete. Například, pokud máte lekce prenatálních cvičení vedených odborníkem, který rozumí potřebám cvičení těhotných žen, mohou těhotné ženy tvořit jeden z cílů vašeho marketingu.

Řada fitness center v Česku jsou frančízové pobočky nadnárodních řetězců. I z jejich zkušeností můžete čerpat. Například značky Contours a Expreska přinesly na český trh nový koncept cvičení v kruhu za 30 minut. „Ženy chtějí cvičit v pěkném a příjemném prostředí a nechtějí být rušeny muži. Současně hledají vysoce efektivní cvičení za minimum času,“ říká Petr Kořínek, franchisor českého konceptu Expreska. Ondřej Velc z Contours dodává: „Pro ženy je cvičení společenskou událostí. Chtějí se pobavit s kamarádkami, uvolnit se a zapomenout na každodenní starosti.

Zdůrazňete rozdíly

Vaše propagační a komunikační kampaň by měla upozornit na vlastnosti, které oddělují vaši tělocvičnu od tradičních posiloven, včetně vybavení speciálně určeného pro ženy a pohodové cvičení bez přítomnosti mužů. Mezi další příklady výhod, které můžete zdůraznit jsou například čistě ženský personál, wellnes služby, individuální plány ideálních tréninků pro ženy a místnosti zařízené tak, aby se v nich ženy cítily dobře.

Díky vašemu marketingu se musíte odlišit od konkurence. Prozkoumejte nabídku jiných tělocvičen určených pro ženy ve vaší oblasti, abyste byli schopni najít a komunikovat vaši unikátní nabídku, díky které se odlišíte.

Často otvírejte dveře

Den otevřených dveří nebo nezávazné lekce zdarma dávají ženám možnost vyzkoušet si prostředí vaší tělocvičny na vlastní kůži. Dostanete příležitost představit vaše zázemí, zatímco vaši osobní trenéři, instruktoři a ostatní zaměstnanci mohou předvést své dovednosti. Vaši trenéři mohou například nabízet mini-lekce nebo se zájemkyněmi diskutovat o tématech redukce váhy, speciálních cviků a podobně.

Ženám, které se akce zúčastní, dejte malý dárek. Například  taška s dárkem souvisejícím s fitness a informacemi o možnostech přihlášení do centra je další dobrý způsob, jak dobře využít akci.

Získejte doporučení

Ženy jsou často ochotny sdílet informace o produktech a službách, které mají rády. Pokud docílíte toho, aby vaše klientky měly z návštěv vaší tělocvičny dobrý pocit, bude větší pravděpodobnost toho,že to sdělí svým kamarádkám.

Program, který odměňuje stávající klienty za získání jejich přátel může být také produktivní. Podobnou možností je mít věrnostní program, který nabízí malé odměny nebo dárky pro vaše klientky, které navštěvují vaše zařízení pravidelně. To je pobízí k tomu, aby zůstaly s vámi a doporučovaly vás svým známým.

Působte i na síti

Profesionální internetové stránky pro vaši ženskou tělocvičnu umožňí potenciálním klientkám získat informace o vaši nabídce. Nezapomeňte na barevné fotografie všech různých prostor, vybavení a služeb ve vaší tělocvičně, aby ženy mohly vidět, co vše jim můžete nabídnout.

Blog na vašich webových stránkách je další způsob, jak zapojit ženy. Příspěvky o cvičení, zdraví, fitness a hubnutí může přitáhnout čtenářky, které se pak mohou stát klientkami. Používání sociálních médií, jako jsou Twitter a Facebook, také pomůže vytvářet on-line povědomí o vaší tělocvičně.

Zatímco v Česku pravidelně navštěvuje fitness centra kolem pouhého 1 % obyvatel, v západní Evropě je to několikanásobně víc, a v některých zemích jako například Velké Británii, Španělsku či Švédsku činí počet návštěvníků dokonce 15 % obyvatel.

Dá se tedy čekat, že počet návštěvníků tělovičen může růst. A protože zejména ženy dbají o svůj vzhled, můžete získat nové zákaznice.
Jak budete dělat marketing pro své fitness centrum vy?

Autorka článku je expertkou na marketing pro ženy, MARKETINGOVÁ KANCELÁŘ.CZ

Články ze sekce: FIREMNI FINANCE - NEPOUŽÍVAT



Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie.