Český Evraz je podle HN jedinou domácí firmou v oboru, která od příštího roku nebude mít nárok na bezplatné emisní povolenky. Kdyby je musela nakupovat, stály by ji při dnešních cenách ročně asi tři miliony eur (74 milionů korun). Pokud se nezmění pravidla, bude Evraz nucen upravit svou výrobu. „Snažíme se to ještě změnit, podle mne se jedná o nerovné zacházení,“ uvedl Ščuka.
Válcovny si společnost chce ponechat, ale ohledně výroby oceli se prý bude muset rozhodnout. „Kdybychom postavili ocelárnu s vlastní elektrickou pecí, vyřešilo by to problém s povolenkami. Další variantou je zcela zrušit výrobu oceli a nechat v provozu jen válcovnu, která by zpracovávala polotovary z Ukrajiny nebo Ruska, dodal Ščuka.
EVS, která vyrábí ocel a válcované produkty, je třetí největší česká hutní společnost. Zaměstnává přibližně 1400 lidí. Od roku 2005 je součástí ruské skupiny Evraz.
Zpráva byla převzata z ČTK.


Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
