„Konec ledna a začátek února byl přitom ve znamení nižších denních výnosů, které lze přičíst zřejmě i rekordním mrazům. V těchto dnech již ale výběry rostou, v pracovní dny vybíráme až 32 milionů korun,“ uvedl pověřený šéf Ředitelství silnic a dálnic René Poruba. I v únoru pak pokračoval trend z ledna, kdy se na placení mýta zvýšenou měrou podílela vozidla s nejekologičtější emisní třídou Euro 5.
Mýtné tarify od ledna v přepočtu podražily o 16 procent, výběr ale vzrostl méně kvůli přesunu části dopravců k více ekologickým vozidlům s normou Euro 5, na která se zdražení nevztahovalo. Mýtná povinnost se již více než dva roky vztahuje na všechna nákladní vozidla, jejichž hmotnost přesahuje 3,5 tuny. Kategorie menších vozidel do 12 tun se přitom na vybraném mýtném podílí 11 procenty, podíl těžších kamionů je 88 procent. Zbytek tvoří autobusy. V mýtném systému je aktuálně zaregistrováno přes 598 000 vozidel.
Zpráva byla převzta z ČTK.


Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
