Zisk 93 milionů korun pochází z poskytování přepravních služeb, například prodeje jízdenek. „Ziskovost hospodaření si udržují i dceřiné společnosti, zejména ČD Cargo. Ztrátu vykazují pouze ČD Reality, jejichž činnost je utlumována,“ píše se v materiálu.
České dráhy se po oddělení nákladního dopravce dostaly s hospodařením do zisku teprve předloni, kdy konečný zisk dosáhl devíti milionů korun. Podle dopravce to společnost dokázala kvůli úsporám v oblasti režijních a osobních nákladů při současném růstu tržeb. Náklady drah v roce 2010 stagnovaly na 29,2 miliardy Kč. Tržby za přepravu cestujících bez doplňkových služeb meziročně vzrostly o téměř 170 milionů korun na 5,9 miliardy Kč, což vedení drah připisovalo zastavenému úbytku cestujících a většímu zájmu o cesty na delší vzdálenosti.
Společnost denně vypraví více než 7000 spojů a zaměstnává zhruba 26.000 lidí.
Zpráva byla převzata z ČTK.


Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
