Výstavišti podle předsedkyně představenstva a ředitelky společnosti Marcely Payerové léta dostatek krytých ploch chyběl, s moderním zázemím teď může lépe obstát v konkurenci. "To znamená, že budeme moci provozovat i další činnosti. Je to o konferencích, kongresech, o dalších kulturně společenských i sportovních aktivitách. Na Zemi živitelce jsme ho věnovali našemu významnému oboru, který se u nás objevuje až v posledních letech, a to jsou potraviny, především regionální potraviny," řekla Payerová ČTK.
Investici bez dotace hradila společnost. V minulosti prodala nepotřebný majetek, především pozemky, a s hotovostí pracovala. Roční zisk z nájmů prostor pavilonu T by se měl podle studií pohybovat v řádech milionů. Výstaviště ho chce samostatně prezentovat v listopadu.
Další rozšiřování výstavních ploch společnost neplánuje, ale do roku 2013 bude revitalizovat osmnáctihektarový park, který se nachází v jeho areálu. Náklady přijdou na 16,3 milionu, z čehož 10,1 pokryje dotace. Vysázeno bude na 330 stromů a 700 metrů čtverečních keřů.
Od roku 1960 se v areálu českobudějovického výstaviště, které spravoval Park kultury a oddechu, konaly regionální zemědělské výstavy, 38 let pak mezinárodní veletrh Země živitelka. V roce 1981 přešel pod správu ministerstva zemědělství. O 15 let později byl privatizován. Majoritním vlastníkem výstaviště je Podpůrný a garanční rolnický a lesnický fond. Areál se rozkládá na 25 hektarech. V lesoparku je celkem 20 pavilonů. Loni společnost vykázala zisk deset milionů a uspořádala na 20 akcí. Přišlo na ně kolem 230.000 návštěvníků. Téměř polovina na Zemi živitelku.
Zpráva převzata z ČTK


Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
