Zavádění paliva obsahujícího deset procent biosložky požaduje Evropská unie, neboť se jeho spalováním dostává do ovzduší méně emisí. Na německých pumpách mělo postupně nahradit benzin Super, obdobu v Česku používaného naturalu, v němž je jen pět procent bioetanolu.
Němci jsou běžně ekologii naklonění, E10 ale už od počátku provázely spory a bojkot motoristů. Ti si nebyli jistí, zda je nový "superbenzin" pro jejich vůz vhodný. Někteří politici proto dokonce volali po jeho stažení z trhu.
Německá vláda se poté s výrobci pohonných hmot, automobilovým průmyslem, svazy na ochranu spotřebitelů a autokluby dohodla na lepší informační kampani, která měla bezradnost řidičů odstranit. Zvýšení zájmu o E10 to ale příliš nepomohlo.
"Zákazníci jsou nadále znejistěni, především kvůli špatné informační politice vlády a koncernů," vidí hlavní důvod expert autoklubu ADAC Jürgen Albrecht.
Svůj podíl na malé oblibě biobenzinu však má zřejmě také skutečnost, že E10 je k dostání zatím na polovině čerpacích stanic v Německu a zejména na západě a severu země ještě příliš rozšířen není.
Zpráva převzata z ČTK.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
