Deník připomněl, že Kalousek před necelými čtyřmi měsíci při představování daňové reformy sliboval, že se paušály nesníží. Mimo jiné i proto, aby neohrozil křehký růst české ekonomiky.
"Dlouhodobě to pokládám za neudržitelné. Daňový paušál má především zjednodušit administrativu. Logika ale velí, že za to pohodlí, že nemusíte vést účetnictví, zaplatíte na daních o něco málo více. Ne o mnoho, ale nesmí to být výhodnější," řekl listu ministr.
Podle MF se přitom často stává, že jsou paušály výhodnější. Například 80procentní výdajový paušál umožňuje řemeslníkům i při relativně vysokých tržbách platit daně jen minimální, nebo žádné. Takový člověk má sice velké tržby, ale místo daní ho stát vlastně dotuje, řekl HN Kalouskův náměstek pro daně a cla Ladislav Minčič.
"Ukazuje se, že výnos z daní živnostníků, tedy z daně z příjmu fyzických osob z přiznání, je záporný. To znamená, že prostředky finanční úřady vracejí. Dobrá polovina daňových přiznání podaných k prvnímu dubnu letošního roku obsahovala negativní povinnost, tedy vratku," dodal Minčič.
Zásah do výdajových paušálů vítá opoziční ČSSD i nejmenší vládní strana Věci veřejné. Proti je zatím ODS. V době křehkého růstu a poměrně vysoké nezaměstnanosti by takové opatření mohlo být kontraproduktivní, míní ministr průmyslu Martin Kocourek (ODS). Proti změně se nejvíce bouří zaměstnavatelé a živnostníci.
Původním smyslem výdajových paušálů bylo umožnit podnikatelům vyhnout se nutnosti archivovat hromady účtenek potřebných k prokázání nákladů. Podle posledních údajů v Česku vykonává buď hlavní, nebo vedlejší samostatně výdělečnou činnost 976.000 lidí. Přibližně polovina z nich používá výdajové paušály, napsaly dnešní HN. 
Zpráva převzata z ČTK. 



 
				 
								









 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					