Tento zákon byl přijat v důsledku nálezu Ústavního soudu vyhlášeného pod č. 135/2010 Sb., který s účinností od 30. září 2011 zrušil ustanovení § 15 zákona o důchodovém pojištění. Toto ustanovení upravuje způsob stanovení výpočtového základu, z něhož se vypočítává procentní výměra přímých důchodů prostřednictvím tzv. redukčních hranic z osobního vyměřovacího základu; od 30. září 2011 platí na základě uvedené novely nová úprava stanovení tohoto výpočtového základu. Uvedená novela přináší ještě další, tzv. parametrické změny zákona o důchodovém pojištění, z nichž některé nabývají účinnosti až od 1. ledna 2012.
Od 30. září 2011 platí nová úprava stanovení výpočtového základu, přičemž tato nová úprava je stanovena zvlášť pro období do konce roku 2014 (jako přechodná úprava) a zvlášť (jako cílová úprava) od roku 2015. Úprava do konce roku 2014 se týká roků 2011 (od 30. září), 2012, 2013 a 2014, přičemž pro každý tento rok platí jiná úprava; účelem je postupný přechod k cílové úpravě. V období do konce roku 2014 se používají tři redukční hranice a v období od roku 2015 dvě redukční hranice. Výše redukčních hranic v jednotlivých letech plyne přímo z principů obsažených v novém znění § 15 zákona o důchodovém pojištění a tuto výši jíž tedy nebude stanovovat vláda nařízením (výši redukčních hranic bude stanovovat vyhláška Ministerstva práce a sociálních věcí, která se však nemůže odchýlit od zákonné konstrukce výše redukčních hranic).
Zpráva převzata z www.dashofer.cz. 



 
				 
								









 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					