Změnu obsahuje senátní novela zákona o ČT, která zprvu předpokládala, že reklama bude v ČT zachována kvůli financování fondu kultury a Státního fondu pro podporu a rozvoj české kinematografie. Proti se ale postavily obě největší české komerční televize, Nova a Prima. Novelu nyní posoudí Senát.
Poslanci proto novelu schválili s pozměňovacím návrhem volebního výboru, který reklamu zúžil na programy ČT2 a ČT4. Limit pro množství reklamy na ČT2 a ČT4 má zůstat na dosavadních 0,5 procenta denního vysílacího času. Upravená novela počítá i s tím, že na ČT1, případně zpravodajském kanálu ČT24, by se reklama mohla objevit jen v rámci vysílání kulturní či sportovní akce, pokud by to byla nezbytná podmínka k získání práv pro její odvysílání. Obchodní sdělení by se vůbec neměla objevovat na internetových stránkách veřejnoprávní televize a ČT by také nesměla vysílat teleshopping.
Komerční televize Nova, Prima a TV Barrandov budou podle novely odvádět fondu kinematografie dvě procenta svých ročních čistých výnosů z reklamy. To se ale nelíbí TV Barrandov. Její generální ředitelka Janka Vozárová nedávno řekla, že dvouprocentní odvod je pro ni diskriminační a mohl by ohrozit rozvoj této televize, která na trhu působí teprve tři roky.
Zpráva převzata z ČTK. 



 
				 
								









 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					