Nové předsednictví je spojeno i s vytvořením nového společně sdíleno programu trojicí zmiňovaných států po dobu následujících 18 měsíců. Obsahovou stránku předsednictví do značné míry určuje dlouhodobá agenda EU, důsledky ratifikace Lisabonské smlouvy, stav evropské ekonomiky v post-krizovém období a také celkový globální kontext, který hraje čím dál významnější roli v procesu politického rozhodování na úrovni EU.
Polské předsednictví identifikuje tři oblasti, které by měly být posíleny za účelem zajištění ekonomického a politického rozvoje EU. Jedná se o zvýšení otevřenosti EU, posílení evropské integrace jako zdroje ekonomického růstu a zvýšení bezpečnosti v evropském prostoru.
Pro dosažení uváděných cílů bude Polsko usilovat o:
1) posílení vnitřního trhu,
2) prohloubení vztahů se státy na východ od hranic EU (Moldávie, Ukrajina),
3) zefektivnění společné energetické politiky,
4) společnou bezpečností a obrannou politiku,
5) snížení rozpočtového deficitu a veřejného dluhu a
6) efektivnější využívání intelektuálního kapitálu.
Tyto priority předpokládají konkrétní akce v různých politikách EU pokrývající oblast od hospodářské politiky, přes zemědělství, kohezní politiku, otázky energetické, dopravní a komunikační infrastruktury, soudnictví, konkurenceschopnosti, ochrany životního prostředí, zaměstnanosti, sociální a zdravotní politiky, až po otázky školství, mládeže a zahraniční politiky. Za klíčové, ale zároveň velmi problematické, pro realizaci zamýšlených změn se jeví zejména vyjednávání o evropském rozpočtu na období 2014 – 2020, jež zahájí právě Polsko.
Zpráva převzata z CEBRE. 



 
				 
								









 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					