V celé Evropě, tedy včetně Norska, Švýcarska a Islandu, prodej vzrostl o 7,6 procenta na 1,25 milionu vozů. V Německu se prodej zvýšil o 22 procent, ve Francii o 6,1 procenta a Itálii o 3,6 procenta. Naopak v Británii klesl o 1,7 procenta a Španělsku o 23,3 procenta. Ze zemí EU největší růst prodeje zaznamenaly Lotyšsko, Estonsko a Litva, naopak největší propad poptávky po autech byl v Řecku a Portugalsku. V České republice se prodej snížil o 2,5 procenta, na Slovensku stoupl o 32,1 procenta.
Za pět měsíců letošního roku však prodej v EU klesl o 0,8 procenta na 5,89 milionu vozů. Velká část evropských trhů sice rostla, avšak přední trhy, jako Británie, Itálie a Španělsko, zaznamenaly propad poptávky. Nejvíce vozů, 1,33 milionu, bylo registrováno v Německu, o 13,1 procenta více než ve stejném období loni.
Prodej Volkswagenu v EU v květnu vzrostl o 15,1 procenta na téměř 289.000 vozů, z toho prodej české Škoda Auto se zvýšil o 17,2 procenta. Nejvyšší růst prodeje zaznamenaly automobilky Mitsubishi, Volvo, Nissan, BMW a díky divizi Opel rovněž americká General Motors. Naopak prodej Renaultu, Toyoty, Mazdy a Chrysleru klesl.
Zpráva převzata z ČTK.



Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
