"V současné době se setkáváme s kvalifikačními požadavky na výši obratu a základního jmění firem, které nemají se schopností vykonat zakázku nic společného," uvedl Kamil Jankovský. Nově budou muset zadavatelé veřejných soutěží všechna tato kritéria vysvětlit a obhájit před Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže. Sice se zvýší počet podání na tento úřad, což v důsledku bude znamenat větší administrativní zatížení spojené s vyšší potřebou financí, nicméně Jankovský očekává, že změna zákona přinese výrazné úspory při financování dopravních staveb.
Snížit by se měly rovněž limity pro zakázky malého rozsahu, u kterých není nutné vypisovat výběrová řízení. U staveb by se limit pro tyto zakázky měl nejprve snížit na tři miliony a později na jeden milion korun.
Zpráva převzata z ČTK.



Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
