"Voláme po tom, aby stát předložil seriózní studie proveditelnosti, efektivnosti a nákladovosti systému, aby to mohla posoudit odborná veřejnost. To se nyní neděje," řekl Vladimír Starosta. Podle něj utrpí při rozšíření mýta na silnice II. a III. třídy zejména místní živnostníci.
Podle mluvčího ministerstva dopravy Jakuba Ptačinského bude studie proveditelnosti součástí podkladů pro rozhodování vlády. Té by se měl návrh na rozšíření systému dostat do letošního podzimu. "Podle nás je cesta přes jednání zúčastněných stran včetně dopravců. Informace o možných blokádách je pro nás překvapením o to více, že se zástupci dopravců v pátek s panem ministrem (Radkem Šmerdou) setkali," dodal.
Česmad má 3. června valnou hromadu, kdy by měl upřesnit formu a podmínky případného protestu. Spouštěcím mechanismem by podle tajemníka Česmadu Martina Špryňara bylo vypsání výběrového řízení bez předchozího projednání s dopravci.
V současnosti rozšíření mýta posuzuje několik studií, které ale Česmad zpochybňuje jako účelové. Sdružení podle Starosty považuje za efektivní rozšíření nynějšího mikrovlnného systému na maximálně dalších 1000 km silnic I. třídy, větší rozšíření vidí jako nesmyslné. Nyní se za ujeté kilometry platí na zhruba 1300 km dálnic a některých silnicích I. třídy. Proti rozšíření je podle Česmadu také nejméně pět krajů.
Zpráva převzata z ČTK.



Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
