"U 80 procent hypoték se úroky pohybují mezi 40.000 až 50.000 Kč ročně. To jsou byty za tři miliony korun," uvedl Miroslav Kalousek. Dodal, že výjimku pro hypotéky přesto považuje za nesystémovou, podřídil se ale tlaku z vlastního politického klubu a z diskusí ve vládní koalici s ODS a Věcmi veřejnými.
Odpočet se měl původně snížit na maximálně 150.000 korun ročně ze současných 300.000 korun. Pro nové smlouvy uzavřené od roku 2012 pak neměl být možný vůbec. Možnost daňového odpočtu úroků z hypoték ve výši 80.000 korun ročně navrhli poslanci TOP 09, Věci veřejné chtěly strop pro roční odpočet stanovit na 150.000 až 180.000 korun. Proti rušení daňové podpory hypoték se vyjádřila i opoziční ČSSD.
U stavebního spoření se chce Kalousek po rozhodnutí Ústavního soudu v rámci koalice znovu bavit o zavedení účelovosti spoření a rozsahu snížení státního příspěvku. Ústavní soud na konci dubna zrušil omezení státní podpory stavebního spoření, které kvůli rozpočtovým úsporám prosadila nynější vláda. Kalousek dodal, že bude v rámci jednání v koalici požadovat nižší státní příspěvek než 2000 Kč ročně, na kterých se strany dohodly. "Přesvědčím-li své partnery, že by příspěvek mohl být nižší, prostě změníme dohodu," uvedl ministr.
Zpráva převzata z ČTK. 



 
				 
								









 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					