Tržby největších obchodních řetězců rostou, ale jen mírně

28.04.2011 | , Firemnifinance.cz
FIREMNI FINANCE - NEPOUŽÍVAT


Tržby deseti největších tuzemských obchodních řetězců loni po předchozím poklesu mírně vzrostly z 308 miliard korun v roce 2009 na 309 miliard korun. První pozici si loni v Česku udržela německá obchodní skupina Schwarz, do které patří hypermarkety Kaufland a diskontní prodejny Lidl. Předběžné údaje zveřejnila analytická firma Incoma GfK a časopis Moderní obchod. V roce 2009 se celkové tržby deseti největších obchodníků meziročně snížily o zhruba čtyři miliardy korun.

"V meziročním srovnání jde o stagnaci, či jen velmi mírný nárůst, což odpovídá celkové situaci v maloobchodě," komentoval loňské tržby analytik Incoma GfK Zdeněk Skála. Češi jsou kvůli hospodářské krizi při nakupování opatrnější a stále častěji využívají akční nabídky, takže nakupují méně a za nižší ceny. "Přesto nelze označit situaci na trhu za vážnou. Zdá se, že největší dopad ekonomické krize již byl překonán a přestože se zatím nedá hovořit o jednoznačném růstovém trendu, trh zřetelně směřuje k zotavení," podotkl Skála.

Zpráva převzata z ČTK.

Autor článku

Firemni aktualita