Podle evropského statistického úřadu dluh celé Evropské unie dosahuje v přepočtu téměř deseti bilionů eur, tedy téměř 240 bilionů korun. Ještě před čtyřmi lety v roce 2007, tedy před začátkem největší hospodářské krize od 30. let, bylo zadlužení nižší o téměř tři biliony eur (zhruba o 72 bilionů korun) a dosahovalo 59 procent HDP.
Ke snížení zadlužení nevedl ani loňský nižší rozpočtový deficit v zemích platících evropskou jednotnou měnou i v celé Evropské unii. V eurozóně se schodek snížil z 6,3 procenta HDP v roce 2009 na 6,0 procenta v loňském roce. V unii deficit klesl za stejné období z 6,8 procenta na 6,4 procenta.
V eurozóně, která již od minulého roku bojuje s dluhovou krizí, celkový
dluh vzrostl ve všech členských státech s výjimkou Estonska. V Řecku,
které stále balancuje na hraně bankrotu a neobešlo se bez finanční
pomoci mezinárodního společenství, celkový dluh v roce 2010 vzrostl na
142,8 procenta HDP z předchozích 127,1 procenta HDP.
Zpráva převzata z ČTK.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
