Za přesunem zájmu stojí podle odborníků především pokles cen a
marketingové akce prodejců. "Ceny aut klesly v některých segmentech
natolik, že si spotřebitelé mohli za stejnou cenu dopřát automobil o
třídu vyšší než před rokem či dvěma," uvedl vedoucí automobilové
expertní skupiny analytické firmy PwC v ČR Jiří Zouhar.
Podle tajemníka svazu Pavla Tunkla dávají zákazníci u největšího hráče na trhu, domácí Škody Auto, přednost Octavii ze střední třídy před malou Fabií. "Dostáváme se tak na rozložení jednotlivých segmentů obvyklé v ostatních evropských zemích," dodal.
Octavia byla od ledna do března nejprodávanějším modelem vůbec s téměř 6000 prodanými auty, druhý v její kategorii skončil VW Passat s 341 vozy a třetí Ford Mondeo, který si koupilo 327 zákazníků. Celkově druhá Fabia kraluje kategorii malých aut s odbytem 3795 vozů, následuje Renault Thalia s 1347 zákazníky a Ford Fusion, který si vybralo 843 zájemců.
Třetí z hlediska celkových prodejů skončila Škoda Superb, která patří do vyšší střední třídy. Se 1359 prodanými vozy porazila BMW řady 5 (186 vozů) i Mercedes E (91 vozů). Škoda Yeti byla nejprodávanější ve třídě terénních aut před Dacií Duster a Hyundai iX35, prvenství v segmentu velkoprostorových vozů MPV připadlo Roomsteru rovněž od Škody, který porazil Hyundai iX20 a Kia Venga.
Nejpočetněji zastoupenou kategorií, kde nefiguruje značka Škoda, je nižší střední třída. V té se nejlépe dařilo Fordu Focus s 1253 prodanými vozy, na druhé příčce skončil Renault Megane a třetí VW Golf. Ve třídě luxusních vozů, kde Škoda rovněž nemá svého zástupce, se o první místo se shodně prodanými 34 auty dělí Audi A8 a BMW 7, za nimi skončil Mercedes S. Mezi sportovními auty se nejlépe prodával VW Scirocco a BMW 3 Cabrio.
Zpráva převzata z ČTK.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
