Studie ukazuje, že se méně než polovina spotřebitelů z Evropské unie považuje za informované spotřebitele. A právě informovanost a znalost spotřebitelů je důležitá pro to, aby mohli dobře určit nejlepší nabídku a dobře znali svá práva.
Studie uvádí, že přibližně pětina obyvatel EU ohlásila nějaký spotřebitelský problém během posledních 12 měsíců. Škody takto nahlášené dosahují přibližně 0,4 procenta celkového HDP EU.
Velkým problémem, se kterým se setkávají evropští spotřebitelé, jsou nezákonné prodejní praktiky a neznalost základních spotřebitelských práv.
Průzkum spotřebitelských dovedností a informovanosti byl v roce 2010 proveden ve 29 zemích Evropy. Na celkem 70 otázek odpovídalo bezmála 56 500 respondentů.
Výsledky za Českou Republiku naleznete zde.
Zpráva převzata z CEBRE.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
