Pražské Vinohrady a Žižkov – byrokraticky nejpřívětivější místa pro podnikání v ČR
22.03.2011
|
Tiskovka,
Smart Office
FIREMNI FINANCE - NEPOUŽÍVAT
Zdroj: Finance.cz
22.3.2011 Městské části Praha 2 a 3 jsou podle aktuálních informací Ministerstva financí ČR z března 2011 místy, kde podnikatelé naleznou jednu z nejnižších byrokratických
a administrativních zátěží. Pravděpodobnost kontroly Finančního úřadu je zde nejméně pravděpodobná z celé České republiky. „Příznivé podmínky nabízí ale i další pražské oblasti, například Malešice či Smíchov. Z velkých českých měst jsou podnikatelsky přívětivé ještě Hradec Králové, Pardubice a Ústí nad Labem,“ uvádí Jana Babůrková ze společnosti SMART Office, která údaje MFČR zpracovala.
Podnikatelé v regionu Prahy 2 mají jedny z nejvýhodnějších podmínek. Na Finančním úřadě pro tuto městskou část je registrováno 21 894 subjektů, které má na starosti jen
34 kontrolorů. Počet uskutečněných kontrol za rok je tak nejnižší v Praze, celkem 156. Obdobně podnikatelsky příznivou oblastí je pražský Žižkov. „O 24 798 právnických
a fyzických osob, které jsou registrované na Praze 3, pečuje pouhých 33 kontrolorů, počet kontrol v roce je pak 277. Pravděpodobnost návštěvy Finančního úřadu je tedy i u této pražské části velmi nízká,“ uvádí Jana Babůrková ze společnosti SMART Office. Stejný stav lze podle údajů MFČR pozorovat i na Praze 10, podnikatelé registrovaní v Malešicích, Vršovicích, Strašnicích či Hostivaři tak mohou očekávat nižší frekvenci prováděných kontrol. „Podnikatelé se právě z důvodu administrativní zátěže a finančních kontrol uchylují k využívání tzv. virtuálních kanceláří, a to zejména v Praze a velkých krajských městech, kam přesouvají registraci sídla firmy,“ dodává Babůrková.
Z informací MFČR vyplývá, že ročně prověří kontrolor v Praze průměrně 10 subjektů, přičemž vůbec nejnižší množství uskutečněných kontrol jedním pracovníkem bylo zaznamenáno v Praze 2, a to pět. Následuje Praha 3 s devíti kontrolami za rok. V těchto dvou pražských městských částech ještě spolu s Prahou 10 dle údajů společnosti SMART Office podnikatelé nejvíce využívají služeb virtuálních kanceláří.
Z výše uvedeného vyplývá, že podnikatelé se ve větších městech setkávají s daňovou kontrolou méně často než ti v regionech. Nicméně to neplatí plošně pro celou ČR. Například v Hradci Králové, Ústí nad Labem či Pardubicích je frekvence prováděných daňových kontrol také velmi nízká. Poměr registrovaných subjektů a množství kontrol za rok se zde blíží údajům zaznamenaným v Praze.
V Praze stejně jako v ostatních krajských městech podnikatelé využívají služby virtuálních kanceláří v případě, že nepotřebují vlastní administrativní prostory, současně jim umožňují registraci sídla firmy na lukrativní adrese a v případě kontrol Finančního úřadu i vypořádání se s byrokratickou a administrativní zátěží, která kontrolu doprovází. Výhodou jsou nízké náklady spojené se samotným provozem plně vybavené kanceláře a rychlost, se kterou mohou firmy začít vykonávat běžnou administrativní agendu. „Někteří klienti oceňují také on-line přístup do své kanceláře, tj. přístup k naskenované poště své společnosti, přístup k přijatým hovorům s možností poslechu vzkazu a podobně,“ doplňuje možnosti virtuální kanceláře Jana Babůrková.