Tržby v hudebním průmyslu klesly o 27 %

25.02.2011 | , Firemnifinance.cz
FIREMNI FINANCE - NEPOUŽÍVAT


Prodej hudby v České republice loni klesl o 27 procent z 491 milionů korun v roce 2009 na 357 milionů korun. Tržby z prodeje hudebních nosičů se loni snížily o 29 procent a příjmy z digitální hudby naopak vzrostly o 18 procent, avšak výpadek prodeje hudebních nosičů nedokázaly pokrýt. Největší podíl na trhu měla loni firma Universal Music. ČTK o tom dnes informovala česká pobočka Mezinárodní federace fonografického průmyslu (IFPI).

V celkovém součtu fyzických a digitálních prodejů měla Universal Music loni podíl na českém trhu 31,6 procenta, druhý nejvyšší podíl měla firma Sony Music s 23,5 procenta a třetí se umístil Supraphon s 18,4 procenta. Na dalších místech jsou firmy EMI s 18 procenty a Popron Music s třemi procenty.

Hlavní podíl na propadu fyzických prodejů hudby na celkových 332 milionů korun měly prémiové nosiče, prodávané mimo standardní obchodní síť. Jejich prodej klesl o 45 procent. Prodeje přes standardní obchodní síť zaznamenaly pokles o 20 procent.

Zpráva převzata z ČTK.

Autor článku

Firemni aktualita