Odboráři uvedli, že zřejmě nepodepíší dohodu o směnných modelech, což by zastavilo například výrobu v lisovně a ovlivnilo by to chod celého podniku. "Odmítáme osmnácti a sedmnácti směnný model, firma však další přidání do tarifu podmiňuje právě přistoupením na směnné modely," uvedl Povšík. Chtějí proto automobilce předložit vlastní návrh směn, který by zajistil výrobu v požadované kapacitě a plánování. "Musíme najít jiný způsob, jak vozy vyrobit, jinak by to samozřejmě udělala jiná lokalita," dodal Povšík.
Kvůli zvýšení tarifu platu se minulý týden podle odborářů mimořádně sešla podniková rada, která stanovila odborářský požadavek na růst tarifu. Odboráři jeho hodnotu kvůli pokračujícím vyjednáváním nechtějí zveřejnit. Firemní návrh růstu o 2,5 procenta však odmítají, jelikož se podle nich jedná o nabídku těsně nad hranicí firemní prognózy inflace pro letošní rok. "U vyjednávacího stolu se dokážeme dostat jen k určité hranici. Firma přitom nemá vůli zvýšit hodnotu tarifu, hovoří o zvýšení v řádech desetin procenta," dodal Povšík.
Zpráva převzata z ČTK.