Hospodářské výsledky MasterCard Europe za rok 2010 potvrzují rostoucí poptávku spotřebitelů po elektronických platbách

04.02.2011 | , Mastercard
FIREMNI FINANCE - NEPOUŽÍVAT


perex-img Zdroj: Finance.cz

3.2.2011 Společnost MasterCard Europe oznámila své evropské provozní výsledky za čtvrté čtvrtletí roku 2010. Pozici jedničky mezi debetními kartami v Evropě potvrdila značka Maestro™ s 300 milióny vydaných karet na kontinentu – takového počtu nedosáhla žádná jiná značka debetních karet.

Za čtvrté čtvrtletí roku 2010 hlásí evropský region hrubý dolarový objem transakcí v hodnotě 225 miliardy USD, což znamená meziroční nárůst o 14,0 %. Objem nákupů byl 168 miliardy USD, tedy vzrostl o 13,0 %. V období od 1. října do 31. prosince uskutečnili evropští držitelé karet prostřednictvím karet značek MasterCard 2,1 miliard nákupních transakcí, což značí nárůst o 13,7 %.

K 31. prosinci 2010 vydaly evropské finanční instituce celkem 212 miliónů karet MasterCard (bez značek Maestro a Cirrus), což představuje nárůst o 6,9 % oproti stejnému čtvrtletí v roce 2009. Držitelé karet mohli své karty MasterCard používat v 9,1 miliónech akceptačních míst v Evropě a ve více než 31,7 miliónech míst na celém světě.

Značka Maestro se objevila na 300 milionech karet. Spotřebitelé nyní mohou s kartami Maestro nakupovat u více než 7,1 milionů obchodníků v Evropě a 13,1 milionů obchodníků ve světě.

„Elektronické platby si získávají stále větší oblibu mezi evropskými spotřebiteli. Čelní postavení společnosti MasterCard v oblasti debetních karet podpořila v roce 2010 značka Maestro, jediná globální debetní karta evropské platební oblasti SEPA. Maestro si udržela pozici atraktivní debetní karty díky tomu, že spotřebitelé volí vyšší univerzálnost spojenou s bezpečím, přidanou hodnotu a širokou akceptací – a to nejen v kamenných obchodech, ale i při nákupech na internetu. Nejaktuálnějším příkladem úspěchů v této oblasti je Belgie, která se může pochlubit více než 500 online obchodníky, přičemž téměř 100 % Maestro karet na trhu lze použít k elektronickým nákupům. Žádná jiná debetní karta není v tomto prostoru tak rozšířená,“ uvedl Javier Perez, prezident MasterCard Europe.

Autor článku

Tiskovka