Pavel Cabal ze společnosti Incoma GfK dnes ČTK sdělil, že hypermarkety jako hlavní nákupní místo potravin v závěru roku 2010 uvedlo už 43 procent českých domácností, zatímco o rok dříve jich bylo 40 procent. Preference diskontů se loni zvýšily meziročně o jeden procentní bod na 25 procent.
Opačný trend podle Cabala vykázaly supermarkety, jejichž obliba se v loňském roce snížila meziročně o dva procentní body na 15 procent. Podíl malých prodejen loni stagnoval na 15 procentech.
"Hypermarkety si lidé vybírají především kvůli širokému výběru zboží. Diskonty zase lákají kombinací celkově příznivých cen a přiměřené kvality," uvedl Cabal. Pro supermarket se zákazníci rozhodují hlavně kvůli snadné dostupnosti a příjemnému a čistému prostředí. "Malé prodejny jsou pro své zákazníky atraktivní díky snadné dostupnosti, příjemnému a ochotnému personálu a také kvůli snadné orientaci v prodejně," podotkl Cabal.
V hypermarketech a supermarketech nakupují především mladší zákazníci do 40 let s vyšším vzděláním. Diskontní prodejny, které kladou důraz na nižší ceny, a malé prodejny jsou zase oblíbené u starších zákazníků a u lidí s nižším vzděláním.
Zpráva převzata z ČTK.



Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
