Pavel Cabal ze společnosti Incoma GfK dnes ČTK sdělil, že hypermarkety jako hlavní nákupní místo potravin v závěru roku 2010 uvedlo už 43 procent českých domácností, zatímco o rok dříve jich bylo 40 procent. Preference diskontů se loni zvýšily meziročně o jeden procentní bod na 25 procent.
Opačný trend podle Cabala vykázaly supermarkety, jejichž obliba se v loňském roce snížila meziročně o dva procentní body na 15 procent. Podíl malých prodejen loni stagnoval na 15 procentech.
"Hypermarkety si lidé vybírají především kvůli širokému výběru zboží. Diskonty zase lákají kombinací celkově příznivých cen a přiměřené kvality," uvedl Cabal. Pro supermarket se zákazníci rozhodují hlavně kvůli snadné dostupnosti a příjemnému a čistému prostředí. "Malé prodejny jsou pro své zákazníky atraktivní díky snadné dostupnosti, příjemnému a ochotnému personálu a také kvůli snadné orientaci v prodejně," podotkl Cabal.
V hypermarketech a supermarketech nakupují především mladší zákazníci do 40 let s vyšším vzděláním. Diskontní prodejny, které kladou důraz na nižší ceny, a malé prodejny jsou zase oblíbené u starších zákazníků a u lidí s nižším vzděláním.
Zpráva převzata z ČTK.