V roce 2009 motoristé v Česku spotřebovali kolem čtyř milionů tun nafty a zhruba dva miliony tun benzinu.
"V důsledku zvýšení sazeb spotřebních daní přestala Česká republika být zajímavou zemí pro tranzitní zákazníky, příhraniční turisty a naopak se množí čeští zákazníci, kteří se naučili tankovat v zahraničí," uvedl Indráček.
Pokles prodeje pohonných hmot podle Indráčka není důsledkem ekonomické krize, neboť výběr mýtného ukázal ve srovnání s rokem 2009 silné oživení nákladní dopravy. Automobiloví dopravci zaplatili loni na elektronickém mýtném rekordních 6,57 miliardy korun, což bylo o 18,5 procenta více než předloni.
V loňském roce byly pohonné hmoty nejdražší v prosinci. Průměrná cena za litr benzinu v polovině prosince překročila 33 korun a dosáhla maxima za posledních pět let. Nafta se dostala nad 32 Kč/l. Zdražení způsobily především drahá ropa a slabý kurz koruny vůči dolaru. Komplikace přinesla také snížená kapacita litvínovské rafinerie.
Po většinu loňského roku se cena benzinu Natural 95 pohybovala v průměru mezi 31 a 32 korunami za litr. Více než 32 Kč stál benzin od dubna do konce července. V tomto období byla také dražší nafta. Jinak se cena dieselu většinou držela kolem 30 Kč, na začátku roku dokonce pod 30 Kč/l.
Zpráva převzata z ČTK.



Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
