V anketní otázce serveru www.bankovnipoplatky.com odpovídali v průběhu prosince čtenáři na jednoduchou otázku – Víte, co je to Kodex mobility bankovních klientů? Výstup z necelých pěti set odpovědí je, co se týče povědomí o tomto nástroji, naprosto tristní.
Pouze 9 % respondentů Kodexu mobility využilo, to je v pořádku, protože mobilita českých bankovních klientů není příliš velká. „Průzkum, který jsme realizovali v roce 2010, ukázal, že o přechodu k jiné bance někdy uvažovala jen asi jedna třetina klientů. Pro většinu klientů tedy zřejmě není toto téma nijak zvlášť důležité,“ potvrzuje tento aspekt Jan Matoušek, náměstek výkonného ředitele České bankovní asociace, která se na tvorbě Kodexu mobility podílela. Zarážející však je, že dalších pouhých 14 procent lidí ví, že Kodex mobility existuje. To je dohromady pouhých 23% podíl bankovních klientů s povědomím o tomto dokumentu bank. „To je skutečně žalostně málo, když vezmeme navíc v úvahu, že stránky bankovnipoplatky.com navštěvují právě ti bankovní klienti, kteří jsou více informováni a mají větší přehled o bankovních službách, než je průměr v populaci,“ říká Patrik Nacher, majitel serveru BankovniPoplatky.com.
Pravdou je, že přes 77 % respondentů naší ankety netuší, co Kodex mobility je. Výsledky minulých anketních otázek přitom opravdu ukazují, že statistický soubor našich čtenářů má o bankovním sektoru nadprůměrné vědomosti. Na základě toho se lze domnívat, že podíl občanů bez znalostí Kodexu mobility je ve skutečnosti ještě mnohem vyšší.