- 1. letový hardware, s upřednostněním aktivit spojených se základním vybavením družic, senzorů či obecných technologií s potenciálem opětovného využití (rozpočet návrhu nesmí přesáhnout 1 000 000 Euro);
- 2. výzkumné a vývojové aktivity vedoucí k produktům (hardware nebo software), službám, ověření technologií, anebo obecným technologiím s potenciálem opětovného využití (rozpočet návrhu nesmí přesáhnout 200 000 Euro);
- 3. přípravné aktivity (např. studie, studie proveditelnosti, formulace uživatelských požadavků, průzkumy trhu) podporující českou konkurenceschopnost v programech ESA (povinných a volitelných), kterých se Česká republika účastní (rozpočet návrhu nesmí přesáhnout 100 000 Euro).
Předpokládá se, že výzva bude zveřejněna v první polovině prosince 2010 v systému EMITS, který ESA používá pro zveřejňování svých výzev k podávání návrhů projektů. Dále se předpokládá, že výzva bude otevřena do druhé poloviny února 2011, technické hodnocení skončí v dubnu 2011 a do konce května 2011 bude rozhodnuto o financování projektů. První smlouvy by tak mohly být uzavřeny v červenci 2011.
Více informací: http://www.spacedepartment.cz/cs/wiki/publikace_emits
Zpráva převzata z Asociace malých a středních podniků a živnostníků.



Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
