Růst se však týká pouze zájezdů do blízkých turistických destinací, jež lze absolvovat autobusem nebo vlastní dopravou, tedy hlavně Chorvatska, Slovinska a Itálie. Naopak počet prodaných leteckých zájezdů se meziročně opět propadl, a to o 15 procent. Kromě vyšší ceny prodej leteckých zájezdů negativně ovlivnily potíže v letecké dopravě způsobené popílkem po výbuchu islandské sopky a také nepokoje, které v době letní sezóny postihly Řecko.
Podle viceprezidenta asociace Tomio Okamury Češi na dovolených i v letošním roce šetřili, a proto je možné sledovat nárůst množství prodeje lacinějších dovolených. Při započítání poklesu tržeb za letecké zájezdy a nižší ceny zájezdů prostřednictvím pozemní dopravy neměl nárůst počtu prodaných zájezdů výrazný vliv na růst tržeb cestovních kanceláří. Ty zůstaly přibližně stejné jako loňský rok.
Zhruba polovina všech dovolených, které čeští turisté podniknou, nakupují podle statistik AČCKA prostřednictvím cestovních kanceláří.
Stoupá i množství zájezdů, které Češi nakupují na internetu, který umožňuje zákazníkům snadnou orientaci v nabídkách a dokáže filtrovat zájezdy podle požadovaných kategorií, například podle ceny. Zhruba třicet procent zájezdů v letošním roce se tak prodalo přes internet, což je meziročně čtyřprocentní nárůst. Další zvýšení množství prodeje zájezdů přes internet je možné očekávat i v příštích letech, neboť v USA a západní Evropě se prodej prostřednictvím internetových portálů pohybuje okolo 40 procent z celkového množství prodaných zájezdů.
Zpráva převzata z ČTK.



Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
