Tento týden se také koná obchodní mise českých podnikatelů do Indie. "Plán na zdvojnásobení vzájemného obchodu není žádným státním inženýrstvím. Je to jasně stanovený záměr, s nímž budou vlády obou zemí pracovat, aby podpořily růst vzájemné obchodní výměny," zdůrazňuje ministr průmyslu a obchodu Martin Kocourek. Že to je cíl reálný podle něj podtrhuje fakt, že jen za prvních devět měsíců letošního roku český vývoz do Indie meziročně stoupl o 38 % a je jisté, že v závěru roku dosáhne historicky nejvyšší hodnoty blížící se 800 miliónům amerických dolarů.
"Uplynulý rok je dobrým příkladem toho, jak takový záměr naplňovat v praxi. Ministerstvo průmyslu a obchodu spolu s dalšími ministerstvy pomohlo ve spolupráci se zastoupením České republiky v Indii celé řadě českým firem představit se na tamních výstavách a veletrzích," pokračuje náměstek ministra průmyslu a obchodu pro zahraniční obchod Milan Hovorka, který vede aktuální podnikatelskou misi do Indie. Podle Hovorky je největší zájem o firmy z oblastí strojírenství, energetiky, letecké techniky, obranného průmyslu, chemie, dobývací techniky a dopravní infrastruktury.
"Indie je dobrým příkladem toho, jak bychom si představovali aktivní podporu ze strany státu v přístupu českých firem na zahraniční trhy," zdůraznila Dagmar Kuchtová ze Svazu průmyslu a dopravy, který organizuje aktuální podnikatelskou misi.
Češi přitom nemají zájem pouze o obchod. Na společné mezivládní komisi se hovořilo také o tom, jak podpořit vzájemné investice a spolupráci v oblastech vědy, výzkumu a inovací, vodního hospodářství, civilního letectví, cestovního ruchu a v dalších oblastech. V České republice a v Indii přitom už dnes podnikají významné firmy s kapitálovou účastí jednoho či druhého partnera. Z české strany to jsou například společnosti Škoda Auto, Škoda Power, Vítkovice, Žďas, Omnipol či FANS.
"Jako velvyslanec České republiky v Indii nemohu být s přístupem orgánů státní správy a podnikatelské sféry nic jiného než spokojen," říká Miloslav Stašek a dodává: "Tím spíše, že už teď máme naplánované další podnikatelské mise a prezentační akce na příští rok, které by měly významně přispět k předpokládanému navýšení českého vývozu. Osobně považuji podporu hospodářských zájmů a aktivit českých firem v teritoriu za jednu ze svých klíčových priorit."
Indie patří nejen k největším, a zároveň k nejrychleji se vyvíjejícím ekonomikám světa. V letošním roce by indická ekonomika měla vyrůst o dalších 8 %.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
