Již v předchozích dvou letech bylo železným pravidlem, že se nejvíce internetových nákupů prostřednictvím karet Visa uskutečnilo v pondělí na přelomu listopadu a prosince. Jednalo se o pondělí 30. listopadu 2009 a 1. prosince 2008.
Zákazníci dnes na internetu prostřednictvím karet Visa utratí každou minutu v průměru 319 000 euro, tedy přes 5 000 euro za vteřinu během celého dne. Nákupní horečka vystoupá na maximum mezi 13:00 – 14:00, kdy většinou probíhá polední přestávka. Druhý vrchol nakupování bude následovat okolo 19:00, kdy se lidé obvykle navracejí domů a připojují k internetu.
Visa Europe očekává, že se prostřednictvím karet Visa v Evropě na internetu dnes uskuteční bezmála 6,6 milionů transakcí, což činí 4 500 transakcí každou minutu. Nárůst internetových transakcí je spojen s vánočními nákupy. K nákupům na internetu se však po celý rok obrací stále více obyvatel.
„Nakupování na internetu je v dnešní době přirozenou součástí vánočních nákupů a klíčovou částí vánočních strategií samotných prodejců. Rekordních čísel v rámci online nakupování je dnes dosahováno zejména proto, že zákazníci disponují potřebnými financemi a zboží též objednávají s předstihem, aby jim bylo včas doručeno,” říká Dr. Steve Perry, komerční ředitel asociace Visa Europe.
V kamenných prodejnách jsou absolutně nejrušnější poslední dva dny před vánočními svátky. Asociace Visa Europe ve svém odhadu vychází z bohatých zkušeností a údajů z posledních několika let. Více než 1 euro z každých devíti euro zaplacených v Evropě je hrazeno prostřednictvím karty Visa.
Nejdůležitější rady asociace Visa Europe pro bezpečné nakupování po internetu:
- Před samotným nákupem nespěchejte a věnujte dostatek času vyhledání informací o prodejci v případě, že u něj nenakupujete pravidelně.
- Vyhledávejte internetové prodejce, kteří využívají systém „Verified by Visa”. Ten poskytuje ještě lepší ochranu před možným zneužitím dat. „Verified by Visa” ověřuje, že uživatel karty i prodejce jsou skutečně ti, za koho se vydávají. Při nákupu po internetu tento systém chrání hned dvakrát.
- Doklad o uskutečněné transakci si uložte nebo vytiskněte, a to včetně webové adresy prodejce.
- Před nákupem se seznamte s podmínkami dodání i vrácení zboží. Detailní informace by měly být uvedeny na webové stránce prodejce.
- Na webové stránce si též zkontrolujte kontaktní údaje a zejména ověřte, že je uveden telefonický kontakt.
- Pokud se připojujete z veřejně přístupného počítače, po nákupu se odhlaste, aby někdo cizí nezískal přístup k vašim osobním údajům