Loňská rekordní zima velmi výrazně ovlivnila chování zákazníků a jednou z dominantních prodejních komodit se staly sněhové frézy. „Díky loňským rekordním sněhovým číslům jsme za uplynulý rok zvýšili meziroční prodeje o řádově 85% z 3907 prodaných kusů ze zimy 2008 / 2009 na 7156 kusů ze zimy 2009 / 2010. Pro letošní rok očekáváme opět výrazný skokový nárůst prodejů sněhových fréz řádově opět o desítky procent,“ prezentuje letošní očekávání prodejních čísel produktový manažer Mountfieldu František Turek.
Tabulka: Počty prodejů sněhových fréz za zimní období od roku 2008 (zdroj Mountfield, a.s.)
| zima | počty prodaných fréz |
|---|---|
| 2008/2009 | 3907 |
| 2009/2010 | 7156 |
| 2010/2011 k 28. 11. 2010 | 8504 |
| celá zima 2010/2011 výhled0 | 14000 |
Tržní podíl společnosti Mountfield v oblasti celkových prodejů sněhových fréz byl v uplynulé zimní sezóně 65% a u dvojstupňových fréz dosáhl 73%. „Loňská zima, předpověď počasí a výrazné ulehčení práce v souvislosti s časovou úsporou jsou dominantní faktory, které rozhodují o nákupu této komodity, a to buď jako samotného zboží nebo jako příslušenství k domácímu traktoru či kultivátoru,“ komentuje hlavní faktory prodejů František Turek.
Tradičně největších prodejních čísel u dvojstupňových fréz dosahuje Mountfield v Libereckém a Pardubickém kraji. Nejvíce jednostupňových fréz, které jsou určeny na úklid čerstvého sněhu na zpevněných površích, se prodá ve velkých městských aglomeracích (Praha, Brno, Plzeň a Hradec Králové).
Pro letošní zimu 2010 / 2011 Mountfield očekává výrazný nárůst prodejů sněhových fréz a to řádově až o 100% oproti loňským prodejním číslům. „Naším cílem je prodat více jak 14000 sněhových fréz a zvýšit podíly prodejů v městských a příměstských aglomerací a na Moravě,“ prezentuje prodejní cíle společnosti Mountfield pro zimu 2010 / 2011 František Turek, produktový manažer společnosti Mountfield.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
