Loňská rekordní zima velmi výrazně ovlivnila chování zákazníků a jednou z dominantních prodejních komodit se staly sněhové frézy. „Díky loňským rekordním sněhovým číslům jsme za uplynulý rok zvýšili meziroční prodeje o řádově 85% z 3907 prodaných kusů ze zimy 2008 / 2009 na 7156 kusů ze zimy 2009 / 2010. Pro letošní rok očekáváme opět výrazný skokový nárůst prodejů sněhových fréz řádově opět o desítky procent,“ prezentuje letošní očekávání prodejních čísel produktový manažer Mountfieldu František Turek.
Tabulka: Počty prodejů sněhových fréz za zimní období od roku 2008 (zdroj Mountfield, a.s.)
zima | počty prodaných fréz |
---|---|
2008/2009 | 3907 |
2009/2010 | 7156 |
2010/2011 k 28. 11. 2010 | 8504 |
celá zima 2010/2011 výhled0 | 14000 |
Tržní podíl společnosti Mountfield v oblasti celkových prodejů sněhových fréz byl v uplynulé zimní sezóně 65% a u dvojstupňových fréz dosáhl 73%. „Loňská zima, předpověď počasí a výrazné ulehčení práce v souvislosti s časovou úsporou jsou dominantní faktory, které rozhodují o nákupu této komodity, a to buď jako samotného zboží nebo jako příslušenství k domácímu traktoru či kultivátoru,“ komentuje hlavní faktory prodejů František Turek.
Tradičně největších prodejních čísel u dvojstupňových fréz dosahuje Mountfield v Libereckém a Pardubickém kraji. Nejvíce jednostupňových fréz, které jsou určeny na úklid čerstvého sněhu na zpevněných površích, se prodá ve velkých městských aglomeracích (Praha, Brno, Plzeň a Hradec Králové).
Pro letošní zimu 2010 / 2011 Mountfield očekává výrazný nárůst prodejů sněhových fréz a to řádově až o 100% oproti loňským prodejním číslům. „Naším cílem je prodat více jak 14000 sněhových fréz a zvýšit podíly prodejů v městských a příměstských aglomerací a na Moravě,“ prezentuje prodejní cíle společnosti Mountfield pro zimu 2010 / 2011 František Turek, produktový manažer společnosti Mountfield.