Detaily dohody by Berlín a Paříž měly neočekávaně zveřejnit na zasedání ministrů financí eurozóny a EU, kteří se sešli v Bruselu, aby schválili finanční pomoc pro Irsko. Zatím není zřejmé, zda se by do nového záchranného systému měly zapojit i země, které neplatí evropskou jednotnou měnou, tedy i Česká republika.
"Francie a Německo na poslední chvíli celou věc protlačily na zasedání ministrů financí EU, aby vyslaly jasný signál, že se do stálého mechanismu zapojí i soukromí investoři. Dohoda byla dosažena," tvrdí nejmenovaný zdroj.
Podle původních úvah by zapojení soukromých investorů, tedy především bank, znamenalo, že v případě krachu některého z členských států by investoři přišli o předem určenou část svých investic do dluhopisů postižené země. Tento systém navrhovalo již na říjnovém summit EU Německo a někteří ekonomové tuto myšlenku viní z rozpoutání současné dluhové krize v eurozóně. Investoři podle nich znervózněli, že ztráta nemalých investic do vládních dluhů v eurozóně se pomalu ale jistě stává realitou.
Francii se nicméně Německo zřejmě podařilo přesvědčit ke zmírnění původního návrhu. Případný bankrot členského státu a zapojení soukromých investorů by se mělo posuzovat případ od případu. To znamená, že by banky či další finanční instituce nemusely o své investice přijít, mohly by se ale se státem dohodnout například na odkladu naplnění závazků. EU by tak v podstatě převzala systém, který uplatňuje Mezinárodní měnový fond.
Zpráva převzata z ČTK.



Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
