GE Money Bank je nejúspěšnější českou bankou na Facebooku

25.11.2010 | , GE Money Bank
FIREMNI FINANCE - NEPOUŽÍVAT


25.11.2010 Za několik měsíců působení získala facebooková stránka GE Money Bank více než 23 tisíc fanoušků, čímž mezi českými bankami jasně dominuje. GE Money Bank je na sociálních sítích úspěšná i v mezinárodním měřítku, když ve srovnání počtu fanoušků patří k vůbec nejúspěšnějším společnostem poskytujícím finanční služby na světě. Ve svých aktivitách na sociálních sítích sází nejen na zákaznický servis či produktové informace, ale především na intenzivní komunikaci dalších témat, jako jsou dobrovolnictví nebo historie a inovace společnosti.

„GE Money Bank začala se svými fanoušky a zákazníky komunikovat na sociálních sítích v únoru letošního roku. Naše aktivity se soustředili především na populární službu Facebook, kde jsme dosáhli mimořádných výsledků. S více než 23 tisíci fanoušky jsme získali výsadní místo mezi českými bankami, jak úspěšností naší komunikace, tak i jejím stylem,“ říká Jan Vyšehradský, manažer komunikace GE Money Bank, a dodává: „Velmi rychle jsme si uvědomili, že se naše banka bude v různých souvislostech objevovat na sociálních sítích, ať už chceme nebo ne. Jsme přesvědčení, že přítomností na sociálních sítích a aktivní komunikací jsme schopni lépe čelit případným rizikům, které tyto nové komunikační kanály přináší.“

Kromě produktů a aktuálních nabídek banka pravidelně zveřejňuje např. zprávy o nových pobočkách nebo bankomatech, ale věnuje se také dlouhodobým tématům jako jsou dobrovolnická práce v rámci aktivit sdružení dobrovolníků GE Volunteers ELFUN nebo historie společnosti General Electric. Těmto tématům jsou věnovány samostatné sekce. Aktivity banky na sociálních sítích jsou výjimečné i v celosvětovém měřítku, ve srovnání počtu fanoušků s mezinárodními finančními institucemi se česká GE Money Bank pohybuje těsně za hranicí první desítky (Zdroj: www.facebakers.com).

„Úspěch našich aktivit na sociálních sítích je důkazem toho, že služby jako Facebook nemusí nutně patřit pouze ikonickým značkám a produktům. Pokud se sociálním sítím budete poctivě a cílevědomě věnovat, vytvářet atraktivní obsah, ale především s vašimi fanoušky opravdu otevřeně komunikovat, aniž byste se vyhýbali případným negativním tématům, máte šanci uspět, ať už vaše firma působí v jakémkoliv oboru,“ vysvětluje úspěchy banky Jan Vyšehradský.

Úspěch GE Money Bank spočívá právě ve vyváženém propojení komunikačních a marketingových aktivit, stejně tak i ve funkčním využitím zákaznického servisu. Facebookové stránky banky tak neslouží pouze k jednostranné komunikaci, ale ke skutečné interakci se současnými nebo potenciálními klienty. Fanoušci mohou na stránky psát své připomínky, stejně jako využívat speciální sekci Dotazy. V té mohou otázky nejen klást, ale mohou si zde také snadno dohledat, jestli podobnou otázku neřešil někdo již v minulosti. Na otázky navíc nemusí nutně odpovídat pouze zaměstnanci banky. Fanoušci si mohou vyměňovat své zkušenosti navzájem a pomáhat tak ostatním při výběru konkrétních produktů.

„Aktivity GE Money Bank se neomezují na Facebooku jen na samotné stránky banky. V minulosti jsme spustili několik dalších velice úspěšných aktivit. Ať už šlo o stránky a aplikaci „Fandíme Českému olympijskému týmu ve Vancouveru“, soutěž „Střádej Zlaté koruny a vyhraj“ nebo aplikaci „Pošli gesto“, které získaly tisíce fanoušků,“ říká k působení banky Barbora Klímová, specialistka marketingu GE Money Bank, a podotýká: „Zkušenosti s vytvářením online komunit a aktivní komunikaci s nimi nyní využíváme i v našem novém CSR projektu Život nápadům, který si klade za cíl zvýšit počet žen-podnikatelek v České republice.“

V nejbližší době banka plánuje své aktivity na sociálních sítích posunout na další úroveň, a to vlastní hrou, která volně navazuje na projekt Rozumíme penězům. Ten se věnuje finančnímu vzdělávání žáků základních škol. Hra umožní fanouškům zábavnou interakci s přáteli a je zaměřená nejen na děti, ale i na dospělé.

Autor článku

Tiskovka