Důvodem "nestandardní situace" je prý přeprava venezuelské ropy z oděského přístavu na jihu Ukrajiny přes ropovod Oděsa-Brody a dále jednou z větví ropovodu Družba do Běloruska. Stejný úsek Družby, spolu s paralelní větví, však slouží i k přepravě ruské ropy do střední Evropy, a tak vzniká nedostatek kapacit. Potrubí je podle Transněfti už na hranici možností a nemá rezervu, která by mohla uspokojit vyšší poptávku v případě chladné zimy.
"Argumentace monopolu se shoduje s taktikou druhého giganta, Gazpromu: v předvečer plynových válek veřejně varoval Brusel před možným přerušením dodávek vinou 'vrtochů' tranzitních zemí," upozornily Vedomosti v připomínce rusko-ukrajinských sporů, které naposledy počátkem loňského roku načas připravily evropské zákazníky o podstatnou část ruského plynu.
Dodávky venezuelské ropy do Běloruska přes Ukrajinu se jeví důsledkem sporů mezi Minskem a Moskvou o cla na ruskou ropy. Postup Minsku nedávno označil viceprezident Transněfti Michail Arustamov za "politické hry", protože ruská ropa je i se clem v plné výši o 52 až 58 dolarů lacinější, ale Minsk dal přednost Caracasu.
Zpráva převzata z ČTK.



Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
