Kompetence státu ve stavebnictví se pravděpodobně přesunou z ministerstva průmyslu a obchodu na ministerstvo pro místní rozvoj. Předběžně se na tom dohodl ministr průmyslu Martin Kocourek s ministrem pro místní rozvoj Kamilem Jankovským. Šéf MMR to dnes řekl na konferenci ředitelů stavebních firem pořádané společností CEEC Research.
"Stavebnictví by se v rámci změny kompetenčního zákona dostalo pod jednu střechu," uvedl Jankovský. Od přesunu kompetencí si Jankovský slibuje efektivnější působení státu ve stavebnictví. Termín změny zatím neupřesnil. O převod kompetencí na jedno ministerstvo usiluje od roku 2008 také Svaz podnikatelů ve stavebnictví.
V gesci MMR je už v současnosti například stavební zákon, veřejné zakázky, koordinace získávání dotací z Evropské unie nebo řízení Státního fondu rozvoje bydlení.
Jankovský na dnešní konferenci také dále rozvedl již dříve představený plán na takzvanou velkou novelu stavebního zákona. Její návrh má být hotový v roce 2011.
V novele chce ministr například zmenšit počet stavebních úřadů. Důvodem je podle něj zlepšit kvalifikované rozhodování úředníků o stavbách. "Nemůžeme si nalhávat, že na stavebních úřadech, kde se rozhoduje o dvou třech rodinných domcích za dva měsíce a pak se tam najednou objeví velká stavba, že je tam rozhodování zcela kompetentní," poznamenal Jankovský.
Novela má také zpřesnit podmínky působení autorizovaných inspektorů. Jejich certifikáty povolují některé stavby. Platný zákon ale neobsahuje opravné prostředky proti jejich rozhodnutí. Další změnou se má týkat povolování velkých staveb například v dopravě. Podle Jankovského by to už měla být věc jen jednoho úřadu a ne řady zvláštních povolení.
Zpráva převzata z ČTK.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
