Češi nejraději čerstvé maso kupují v řeznictvích

15.11.2010 | , Firemnifinance.cz
FIREMNI FINANCE - NEPOUŽÍVAT


Stále více Čechů při nákupu čerstvého masa míří místo do hypermarketů a supermarketů do malých specializovaných prodejen s masem a uzeninami, které preferuje už 41 procent českých domácností. V hypermarketech nakupuje maso 31 procent domácností. Vyplývá to z průzkumu společnosti Incoma GfK, který zveřejnily časopisy Maso a Moderní obchod.

Preference specializovaných prodejen při nákupu čerstvého masa v posledních letech rostou. V roce 2007 v řeznictvích a obchodech s masem a uzeninami nakupovalo čerstvé maso 26 procent domácností. Stejné procento domácností tehdy volilo při nákupu čerstvého masa hypermarkety.

Spotřebitelé podle odborníků při výběru prodejny masa kladou velký důraz na čerstvost těchto potravin, čímž lze vysvětlit rostoucí popularitu menších prodejen.

Specializované prodejny jsou oblíbené zejména u zákazníků z malých obcí a měst do 20.000 obyvatel. Naopak obyvatelé větších měst nakupují maso především hypermarketech. Například ve městech s více než 100.000 obyvateli hypermarkety preferuje 72 procent domácností.

Naopak uzeniny a masné výrobky lidé nakupují hlavně v hypermarketech, jejichž preference činí 32 procent. Specializované prodejny při nákupu těchto potravin upřednostňuje 28 procent domácností. V supermarketech uzeniny nakupuje 13 procent a v diskontních prodejnách 11 procent domácností.

Zpráva převzata z ČTK.

Články ze sekce: FIREMNI FINANCE - NEPOUŽÍVAT



Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie.