Český pivní trh nezažívá nejlepší časy. Pokles přichází i v důsledku zvýšení spotřební daně v lednu letošního roku. Čísla za celý pivní trh ukazují, že spotřeba piva a s tím spojený výstav letos klesl o celých dvanáct procent. Není tomu ale u všech pivovarů bez rozdílu. I přes doznívající dopady hospodářské krize dokázal Rodinný pivovar Bernard za první tři kvartály letošního roku zvednout prodejní objem o procento. V meziročním srovnání říjnového výstavu pak dokonce navýšil výstav o 900 hektolitru na 14,7 tisíc hektolitrů. „Poptávka po pivu celkově klesá. O to více mě těší, že právě nám se daří jít proti trendu. Náš říjnový výstav nepasterizovaného piva je dokonce absolutně historicky rekordní,“ říká Stanislav Bernard.
Oblíbenost značky Bernard potvrdil i letošní již 11. ročník degustační soutěže pořádané Sdružením přátel piva. To se dlouhodobě stará o osvětu a povznesení kultury pití piva a pohostinství v České republice. Rodinný pivovar Bernard zde uspěl hned pětkrát a počtem ocenění se stal nejúspěšnějším pivovarem v letošním ročníku soutěže. Pivo Bernard s čistou hlavou Free se pak stalo s 332 hlasy absolutním vítězem napříč kategoriemi.
Ocenění:
1. místo BERNARD s čistou hlavou Free v kategorii nealkoholické pivo roku
2. místo Pivovar roku 2010 v kategorii pivovar roku
3. místo BERNARD s čistou hlavou Jantar v kategorii nealkoholické pivo roku
3. místo Tradiční české světlé pivo v kategorii desítka roku
3. místo BERNARD černý ležák s jemnými kvasinkami v kategorii tmavé pivo roku
„Všech jednotlivých ocenění si velice vážíme. Potvrzují nám, že směr ke kvalitě a výrazné zajímavé chuti vede k úspěchu,“ řekl Stanislav Bernard, spolumajitel pivovaru.