K 30.9.2010 byl počet uchazečů o zaměstnání evidovaný na ÚP hl. m. Prahy 32 876, na konci loňského roku 29 865. Za těmito nicméně jednoznačnými a strohými čísly je nutné ale vidět příchod a evidenci 44 369 (v průměru 4 900 měsíčně) nových uchazečů o zaměstnání. Zpravidla u 100 % z nich je nutné rovněž posoudit a rozhodnout o oprávněnosti jejich žádosti o podporu v nezaměstnanosti. Dále se za těmito čísly skrývá ukončení evidence u 41 101 (v průměru 4 500 měsíčně) uchazeče o zaměstnání. V tomto počtu jsou zahrnuty i 7 392 případy, kdy v důsledku porušení spolupráce uchazeče s úřadem práce bylo přistoupeno k sankčnímu ukončení evidence (tzn. že každý šestý vyřazený uchazeč o zaměstnání neplní své povinnosti).
Vše toto se promítá i do finanční stránky. I přestože nárok na podporu v nezaměstnanosti má v průměru cca 35 % uchazečů o zaměstnání a průměrná výše podpory v nezaměstnanosti činí cca 7 000,? Kč, přestavuje celková vyplacená částka v průměru více než 100 milionů za měsíc. V letošním roce již byla Úřadem práce hl. m. Prahy vyplacena 1,054 miliarda Kč. A samozřejmě tyto částky není možné vyplatit bez každoměsíční kontroly oprávněnosti výplaty u každého uchazeče s nárokem na podporu. To představuje odpovědnost každého zaměstnance, zodpovědného za výplatu podpor v nezaměstnanosti, cca za 1,25 milionu Kč měsíčně.
Je samozřejmé, že práce s uchazeči o zaměstnání není jen samotný začátek a konec evidence a výplata podpory v nezaměstnanosti. Svým charakterem je práce s uchazeči v průběhu celé evidence náročná a složitá. Nicméně na několika těchto vybraných číslech jsme chtěli ve zkratce dokumentovat, co se také skrývá za relativně nízkou mírou nezaměstnanosti v Praze.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
