„Nové centrum nabídne až 104 nových pracovních míst pro špičkové odborníky, přispěje tak ke zvýšení zaměstnanosti v regionu. Díky novému výzkumnému centru stoupne i atraktivita Olomouckého regionu v mezinárodním měřítku“, uvádí ministr školství Josef Dobeš.
K udržitelnosti projektu přispěje již probíhající intenzivní spolupráce Univerzity Palackého v Olomouci s podnikatelskými subjekty v oblastech nanotechnologií, optických technologií a biologicky aktivních sloučenin.
Šest výzkumných skupin bude výsledky své vědecké práce směřovat do celé řady ekologických, medicínských a průmyslových aplikací.
"Čeští vědci patří ve výzkumu nanotechnologií k nejpokročilejším a dlouhodobě se drží v tomto výzkumu ve světové špičce. Peníze z Operačního programu Výzkum a vývoj pro inovace jim dají možnost tento výzkum ještě více prohlubovat", říká Jaroslav Kuba, vrchní ředitel sekce řízení operačních programů EU ministerstva školství.
V Centru se vědci budou zabývat rovněž moderními technologiemi čištění vod s využitím nanočástic železa, antibakteriálními úpravami povrchů pomocí nanočástic stříbra nebo unikátními optickými technologiemi využívanými při detekci vysokoenergetického kosmického záření.
Díky dotaci ve výši 544 815 080 korun z Operačního programu Výzkum a vývoj pro inovace budou pořízena unikátní zařízení jako např. transmisní elektronový mikroskop s vysokým rozlišením s možností práce za nízkých teplot, který umožní studium velikosti, morfologie a struktury biomakromolekul i nanomateriálů.
V rámci Centra vznikne také řada specializovaných oddělení, která budou zajišťovat transfer technologií přímo do podnikatelského sektoru nebo propagovat výsledky výzkumu a vývoje nejenom v České republice.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
