Leasing
Členské společnosti ČLFA financovaly v 1. až 3. čtvrtletí 2010 prostřednictvím leasingu stroje, zařízení a dopravní prostředky za 28,4 mld. korun v souhrnu pořizovacích cen bez DPH. Podíl členských společností ČLFA na našem trhu leasingu movitých věcí je dlouhodobě kolem 97 %, lze tedy dovodit, že v ČR byly v tomto období financovány leasingem stroje, zařízení a dopravní prostředky za 29,9 mld. korun. Celková částka (vstupní dluh) poskytnutá členskými společnostmi ČLFA do leasingu movitých věcí dosáhla 25,3 mld. korun. U největších patnácti členských společností ČLFA došlo k meziročnímu snížení objemu leasingu movitých věcí o 6,7 %. Ve srovnání s 1. pololetím 2010 se však opět zmírnil meziroční pokles.
V leasingu movitých věcí i nadále dominuje leasing silničních vozidel. Proti stejném období loňského roku se v 1. až 3. čtvrtletí 2010 zvýšil podíl leasingu osobních aut z 25,6 % na 32,6 %. Leasing lehkých užitkových aut poklesl proti 1. až 3. čtvrtletí 2009 o 7,6 % na 5,2 %, podíl nákladních vozů zůstává přibližně stejný (20,1 % v 1.- 3. čtvrtletí 2009 na 19,9 % ve stejném období 2010). Opět se zvýšil podíl operativního leasingu, který v 1. až 3. čtvrtletí 2010 dosáhl 29,5 % (dle pořizovací ceny bez DPH). V leasingu osobních a užitkových aut činí jeho podíl již 57,4 %. Není zde přitom zahrnuto 1031 vozidel nově poskytnutých v tomto období do správy vozových parků. Proti stejnému období loňského roku poklesl podíl leasingu strojů a zařízení o 8 % na 25,3 %.
Podobně jako v předchozích letech směřovala téměř polovina leasingu movitých věcí do soukromého sektoru služeb a více než třetina do průmyslu a stavebnictví.
Spotřebitelské úvěry
U spotřebitelských úvěrů se i přes mírný růst ekonomiky stále ještě projevuje stagnace odbytu v maloobchodu, zvýšená nezaměstnanost a nechuť domácností se zadlužovat. I přes tyto faktory objem nebankovních spotřebitelských úvěrů v 1. až 3. čtvrtletí t.r. dosáhl 28,5 mld. korun a bylo uzavřeno přes 750 tis. nových úvěrových smluv. V meziročním srovnání to představuje snížení o 7,2 %, tempo meziročních propadů nebankovních spotřebitelských úvěrů se však ve srovnání s předchozími dvěma lety viditelně snižuje.
Spotřebitelské úvěry členů ČLFA byly poskytovány ve formě osobních půjček (25,9 % z celkového objemu spotřebitelských úvěrů), revolvingových úvěrů (45 %) a financování v místě prodeje (29,1 %). Proti 1. pololetí 2010 došlo k růstu podílu osobních půjček z 23,6 % na 25,9 % a k snížení podílu financování v místě prodeje z 32,1 % na 29,1 %. Dlouhodobě roste podíl revolvingových úvěrů, který např. v roce 2007 činil pouze 35 %.
Spotřebitelské úvěry, mezi něž patří i hypotéky, nabízejí relativně rychle dostupné finanční prostředky k financování potřeb občanů a byly v posledních šesti letech hnacím motorem růstu spotřebitelského financování.
Úvěry pro podnikatele
V 1. až 3. čtvrtletí 2010 poskytlo 27 členských společností ČLFA úvěry a jiné neleasingové finanční produkty pro podnikatele (finanční služby pro koncové zákazníky, bez financování skladů) v celkové výši vstupního dluhu 18,37 mld. korun. Proti stejnému období roku 2009 došlo k meziročnímu zvýšení objemu úvěrů pro podnikatele o 10,3 % v případě vedoucích patnácti společností. Podnikatelům poskytly členské společnosti ČLFA o 1 008 úvěrových produktů více, než ve stejném období roku 2009.
Factoring
Factoring i nadále posiluje. Po obnovení růstu factoringových obchodů členských společností ČLFA v 1. pololetí 2010 byl tento trend opět potvrzen. Na členy Asociace factoringových společností ČR (AFS ČR) byly v 1. až 3. čtvrtletí 2010 postoupeny pohledávky celkem za 79,02 mld. korun, z toho na factoringové společnosti, které jsou zároveň členy ČLFA, připadá 64,13 mld. korun. Proti stejnému období loňského roku to znamená u členských společností AFS ČR meziroční růst o 17,9 %.
Vedoucím produktem na českém factoringovém trhu byl i nadále regresní factoring se 75,5 %, podíl bezregresního factoringu dosáhl 24,5 %.



 
				 
								









 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					