Zakládá se zejména na jednotném evropském dopravním prostoru, otevřeném trhu, ekologičtější infrastruktuře a nízkouhlíkové technologii. Komise si přeje zastavit zvyšování ekonomických nákladů spojených s dopravou a to především kvůli vyšším cenám ropy, dopravním zácpám nebo nedostatku kvalifikovaných pracovníků.
Návrh si rovněž klade za cíl snížit emise plynoucí z dopravy o 45 až 60 procent pod úroveň roku 1990, aby tak Unie dostála svých cílů týkajících se klimatických změn do roku 2050. Komise chce také navrhnout členským státům rozšíření zpoplatněných úseků a to nejen pro nákladní dopravu, ale i osobní dopravu.
Od roku 2012 bude letecká doprava zahrnuta do obchodování s emisemi, od roku 2013 to bude i doprava námořní. Kompletní strategie Evropské Komise o budoucnosti odvětví dopravy je ke stažení zde.
Zpráva převzata z CEBRE.



Electra dorazila do Česka a tentokrát to není ta Baťova. Hlavní roli hrají elektromobily
Svatý grál ctitelů supersportů: Lamborghini Miura slaví 60 let
Dobrá zpráva pro důchodce. Od příštího roku mohou jezdit bez papíru
Test Mitsubishi Outlander PHEV 4×4 Intense (2025): Čekání se vyplatilo
Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
