Důvodů je hned několik. Podnikatelé v současné době daleko obezřetněji zvažují každý náklad, ale zároveň chtějí mít co nejlepší podmínky již na startu svého podnikání. Zatímco u klasické kamenné kanceláře jsou náklady v řádech desítek až stovek tisíc korun ročně, u virtuální kanceláře se jedná i při plném rozsahu služeb o několik tisíc měsíčně. Pro ty, kdo nepotřebují vlastní administrativní prostory, se toto řešení jeví jako velmi elegantní.
Dalším velmi důležitým impulsem je i rychlost, se kterou mohou začít vykonávat běžnou administrativní agendu. Více než 90 % společností, které využívají službu virtuální kanceláře, má u poskytovatele zřízeno i registrační sídlo. Nejčastějším případem využití virtuálních kanceláří jsou jednak podnikatelské projekty v počáteční fázi, tzv. start-up, nebo aktivity právnických osob podnikajících nejčastěji v oblasti poradenství, dopravy a stavebnictví.
V poslední době zaznamenáváme také zvýšený zájem z řad zaměstnanců, kteří si připravují budoucí podnikání a předpokládají, že se mu budou za určitou dobu věnovat na plný úvazek. Mezi standardní nabídku služeb virtuálních kanceláří patří plně vybavené kancelářské prostory a zasedací místnosti ke krátkodobému pronájmu, zajištění přebírání a přeposílání pošty, faxů či vyřizování telefonických hovorů. Někteří klienti oceňují možnost on-line přístupu do své kanceláře, tj. přístup k naskenované poště své společnosti, přístup k přijatým hovorům s možností poslechu vzkazu apod.