Sdružení SOLUS má aktuálně 34 členů, z toho 17 nebankovních finančních společností, 8 bank, 3 stavební spořitelny, 4 mobilní operátory, 1 energetickou společnost a 1 velkoobchodní řetězec. Členy SOLUSu je tedy kromě všech mobilních operátorů i 7 z 8 nejvýznamnějších bank na českém trhu („chybí“ tak pouze Česká spořitelna, a.s.).
Další subjekty o vstupu do sdružení SOLUS uvažují. „Jsem osobně velmi rád, že také další společnosti se, v zájmu odpovědného úvěrování, stávají členy sdružení SOLUS a tím přispívají ke zvýšené ochraně klientů před jejich dalším neuváženým zadlužováním v okamžiku, kdy mají problémy se splácením svých aktuálních závazků“, komentoval Jan Stopka, tajemník sdružení SOLUS.
Dlouhodobé statistiky sdružení SOLUS potvrzují skutečnost, že členství ve sdružení je pro jeho členy významné také v oblasti prevence. V případě, že má klient svůj dluh po splatnosti u jednoho člena a toto si „ověří“ u jiného člena (v rámci žádosti o novou službu, která je s ohledem na negativní platební historii klienta neúspěšná), tak pouze 1 z 10 těchto klientů pokračuje ve své snaze o novou službu u dalšího člena sdružení. 9 klientů z 10 však buď nepokračuje ve své snaze dále se zadlužit, nebo tak činí mimo členskou základnu sdružení.
V současné době tak funguje efekt členství ve sdružení SOLUS velmi preventivně, protože klienti s aktuálními dluhy po splatnosti, případně klienti s podvodnými úmysly, svojí aktivitu zaměří mimo členskou základnu sdružení SOLUS. „Osobně apeluji na tyto klienty, aby se dále nezadlužovali a nejdříve vyřešili své závazky po splatnosti, aby se nedostali ještě do vážnějších problémů, které mohou skončit například exekucí nebo osobním bankrotem. Stejně tak apeluji na společnosti, které mají zájem o tzv. odpovědné úvěrování a nemají problém s dodržováním Etického kodexu sdružení SOLUS a s plněním dalších podmínek, aby se staly členy sdružení SOLUS. Je v zájmu všech, aby dobří klienti nemuseli hradit v ceně využívané služby náklady spojené s nesplácením služby ze strany delikventních klientů,“ doplnil Jan Stopka.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
