Obchodní dům IKEA Brno věnuje euro z každé prodané hračky na UNICEF

29.10.2010 | , IKEA
FIREMNI FINANCE - NEPOUŽÍVAT


Moravané mají od pondělí 1. listopadu možnost přispět koupí plyšové hračky na kvalitní vzdělávání dětí. Brněnská IKEA totiž zahájí každoroční sbírku, ve které věnuje jedno euro z každé plyšové hračky světové organizaci UNICEF. Kampaň probíhá v obchodních domech IKEA po celém světě. Brněnský obchodní dům přispěl v loňském roce částkou 45,5 tisíc eur, díky čemuž se umístil na 18. místě ze 276 obchodů.

Nákupem plyšových hraček mohou zákazníci IKEA podpořit vzdělání pro 8 milionů dětí z chudých zemí v Africe, Asii, ale i ve střední a východní Evropě. Plyšová kampaň potrvá od 1. listopadu do 22. prosince 2010 a její výnos poputuje na podporu dlouhodobých i krátkodobých projektů, které dětem zajistí lepší start do života. Nadnárodní společnost IKEA zahájila spolupráci s organizací UNICEF již v roce 2003, za tuto dobu věnovala v rámci nejrůznějších charitativních kampaní téměř 23,7 milionu eur.

Letos se v našem obchodním domě uskuteční dobročinný prodej plyšových hraček již po sedmé. Loni se nám díky enormnímu zájmu zákazníků o tuto akci podařilo shromáždit úctyhodnou částku, čímž jsme se zařadili mezi dvacet nejúspěšnějších obchodních domů IKEA z celého světa,“ sdělila Dagmar Juřičková, marketingová manažerka IKEA Brno. „Věříme, že letos úspěch z minulého roku zopakujeme a budeme velmi rádi, když se nám ho podaří překonat,“ podotkla Juřičková.

Kromě prodeje hraček podpoří IKEA organizaci UNICEF umístěním jejich prodejních stánků do prostor obchodních domů. Zákazníci si budou moci ve stáncích zakoupit zboží, přičemž celý výdělek poputuje na dětský fond. Navíc dlouhodobě probíhá kampaň s názvem Světlo ve tmě, ve které věnuje IKEA za každou prodanou solární lampu SUNNAN jednu další organizacím UNICEF a Save the Children. Lampy slouží dětem z rozvojových zemí, aby se mohly připravovat do školy v domech bez elektřiny.

Děti v rozvojových zemích se často potýkají s problémem, že zaostávají ve škole, protože nemají čas na potřebnou přípravu. Přes den musí pracovat a v noci jim chybí osvětlení, aby mohli studovat, psát úkoly nebo si kreslit. Solární lamy tak mají dětem pomoci, aby se mohly učit i po západu slunce,“ uvedla Dagmar Juřičková z IKEA Brno s tím, že zatím se ve světě prodalo půl milionu solárních lamp SUNNAN .

Autor článku

Tiskovka