Jan Fanta, partner oddělení podnikového poradenství Ernst & Young v České republice, vysvětluje: „Nelze se divit, že se firmy pod vlivem ekonomické krize snaží dále zlepšit řízení rizik a proto v této oblasti více utrácejí. V mnoha případech se jedná o přímou reakci na potřebu dokázat zákazníkům i investorům, že podnik je pod kontrolou a jeho fungování není ohroženo.“
Ekonomický vývoj se nepodepsal pouze na postavení a tržní hodnotě odvětví, která jsou vysoké míře rizik tradičně vystavena - například ropného průmyslu a finančních služeb, ale také např. na sektoru spotřebního zboží, potravinovém a automobilovém průmyslu či výrobcích hraček. Investice do řízení rizik představují jeden ze způsobů, jak investorům sdělit, že se o bezpečnost svých investic nemusejí obávat. Přibližně 69 % zástupců společností uvádí, že investoři a akcionáři posuzují stabilitu firmy právě podle výsledků dosažených v této oblasti.
Na fungující správě, řízení rizik a dodržování předpisů také stále více závisí efektivní řízení rizik podniku jako celku. 70 % respondentů pokládá úspěchy v této oblasti za záruku budoucího úspěšného pokračování činnosti firmy. Vedoucí představitelé společností však nejsou přesvědčeni, že vynakládané prostředky přinášejí kýžené výsledky a přes dvě třetiny se domnívají, že firma musí této oblasti věnovat ještě více úsilí.
„Je znepokojující, že pro řadu manažerů jsou přínosy investic do oblasti řízení rizik v rozporu s očekáváními, která do nich vkládali. Výdaje na řízení rizik je totiž nutné brát jako strategické náklady, jež mají přímý vliv na úspěšné podnikání firmy. Jejich podstata spočívá v tom, že posílí hodnotu společnosti prostřednictvím lepších obchodních výsledků a vyšší návratnosti investic,“ říká Jan Fanta a dodává: „Zatímco trend masivních výdajů na správu, řízení rizik a dodržování předpisů pokračuje, mnoho společností si neuvědomuje, že v případě nejasných pravidel, jak tyto prostředky správně investovat, mohou tyto peníze přinést nulový efekt a skončit rozčarováním na straně managementu i akcionářů.“



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
