„Pokud zákazník v zásilkovém obchodě zvolí úhradu zboží formou dobírky, často při doručení zásilky dochází ke komplikacím s platbou v hotovosti. S počtem více než 3,2 milionu vydaných platebních karet a 22 tisíc platebních terminálů jsme lídrem na trhu platebních karet. Proto se snažíme i tímto způsobem vyjít vstříc nejen našim klientům, ale všem občanům České republiky, a zpříjemnit platbu za zboží doručené zásilkovou službou,“ uvedl Stanislav Šmolík, ředitel odboru podpora obchodních vztahů České spořitelny.
Od 18. října 2010 je všech 780 vozů společnosti PPL CZ vybaveno speciálním zařízením od společnosti Motorola. Zařízení řidičům umožní naskenovat čárový kód předávané zásilky, zjistit tak informace o zásilce včetně ceny k úhradě a následně díky integrovanému platebnímu terminálu provést transakci. Terminál pomocí bezdrátového spojení s Českou spořitelnou získá autorizační kód a transakci buď provede nebo odmítne, tedy stejně jako při placení kartou v běžných kamenných obchodech.
Zákazník bude moci použít jakoukoliv svojí kartu vydanou s logem kartových asociací Visa, MasterCard a Diners Club. Konkrétně se tedy jedná o karty Visa, Visa Electron, V-pay, MasterCard, MasterCard Electronic, Maestro a karty Diners Club. Česká spořitelna a PPL CZ touto společnou službou vycházejí vstříc potřebám a požadavkům koncových zákazníků, kteří tak mohou použít při placení svojí kartu stejně, jako kdyby nakupovali přímo v obchodě.
Platby kartou u obchodníků jsou stále oblíbenější. Česká spořitelna provozuje přibližně 22 tisíc platebních terminálů. Během prvních osmi měsíců tohoto roku vybavila banka více než 3 200 provozoven svými platebními terminály.
Na všech terminálech banky pak klienti provedli za prvních osm měsíců více něž 53 mil. transakcí, což je o více než 13 mil. transakcí více než za stejné období loni. Celkový objem transakcí byl více než 53 mld. Kč, což je o více než 7 mld. Kč více než za stejné období loňského roku. Z celkového obejmu transakcí pak Česká spořitelna zaujímá s více než 36% podílem přední postavení na trhu. Stejně tak je tomu i v počtu transakcí, kde je podíl banky více než 35 %.