V současné době 39 % dospělé populace České republiky pracuje s internetem denně, přibližně čtvrtina (22 %) pak minimálně jednou týdně. Alespoň jednou měsíčně je na internetu asi 8 % populace a internet vůbec nevyužívá asi 24 % respondentů. „Výzkum prokázal, že frekvence používání internetu je závislá na věku respondentů a jejich vzdělání. Čím nižší věk a vyšší vzdělání respondent má, tím častěji s internetem pracuje,“ říká Lenka Hanušová, tisková mluvčí Aukro.cz.
Necelá polovina respondentů (48 %) si nakupování na internetu vyzkoušela a nakupuje na internetu alespoň jednou ročně, třetina z nich uskuteční nejméně jeden nákup za půl roku. Třemi nejpoužívanějšími způsoby platby obyvatel, kteří mají s nakupování na internetu osobní zkušenost, jsou dobírka (53 %), hotovostní platba (49 %) a bankovní převod (47 %).
„Vzhledem k tomu, že respondenti byli dotazování osobně, nejedná se pouze o uživatele internetu, jak je u podobných výzkumů zvykem, ale o reprezentativní vzorek všech obyvatel České republiky,“ dodává Lenka Hanušová.
Aukro situaci na trhu online transakcí bedlivě sleduje, protože od června 2010 provozuje vlastní platební systém. Platební brána PayU podporuje rychlé online platební metody, mezi které patří platební tlačítka, například Mojeplatba od Komerční banky.



Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
Test ojetiny: Levná vstupenka do Jaguaru klubu. XF II koupíte za super peníze
Test Mitsubishi ASX 1.3 DI-T Instyle (2025): Levná normální auta pořád existují
