Z průzkumu DIRECT Pojišťovny dále vyplynulo, že přestože zatím stále ještě převažuje obliba sjednávání pojistné smlouvy na pobočkách nebo u pojišťovacích agentů, podíl internetového prodeje na celkovém počtu uzavřených pojistek výrazně roste. Sjednání smlouvy přes internet u DIRECT Pojišťovny trvá pouhých sedm minut, a to od sestavení nabídky až po tisk zelené karty.
„Již dávno neplatí, že internet je doménou těch nejmladších. Podle našeho průzkumu si celkem 22 % respondentů ve věku mezi 40 a 50 lety uzavře novou autopojistku právě prostřednictvím online kanálů,“ říká Tomáš Zavoral, tiskový mluvčí DIRECT Pojišťovny.
Pobočky jsou v Čechách stále nejpopulárnějším místem pro uzavření autopojištění, smlouvu si tímto způsobem naposledy sjednalo 46 % Čechů. Z průzkumu DIRECT Pojišťovny vyplývá, že pobočky jsou oblíbené především u starší generace - 54 % respondentů ve věku 51 až 60 let uvedlo, že si příští autopojištění uzavře na přepážce.
Pojištění lze u DIRECT Pojišťovny během několika minut sjednat pohodlně přes internet nebo po telefonu, a to od sestavení nabídky až po tisk zelené karty. Zájemci si při uzavírání pojistné smlouvy mohou zvolit také bezpapírovou, tedy čistě elektronickou, formu komunikace s pojišťovnou. Klientská zóna umístěná na internetových stránkách DIRECT Pojišťovny snahu o širší využívání elektronických dokumentů při komunikaci s pojišťovnou podporuje a přináší zákazníkům výrazné zjednodušení a velkou časovou úsporu např. při nahlášení škodní události.
Průzkum pro DIRECT Pojišťovnu realizovala v červnu 2010 společnost TNS AISA.