Ti zaměstnávají v součtu celkem 1684 osob se zdravotním postižením, z toho 213 osob s těžším zdravotním postižením. Pouze 13 zaměstnavatelů OZP zřídilo chráněná pracovní místa či chráněné pracovní dílny. Nejvíce jsou zaměstnávané osoby s tělesným postižením; OZP pracují u poloviny zaměstnavatelů na celý pracovní úvazek. Mezi zaměstnavateli OZP převažují střední podniky (41 %), následují malé podniky (28 %), velké podniky (19 %) a nakonec mikropodniky (12 %), jako obor činnosti převládá zpracovatelský průmysl včetně textilního a strojírenského (31 % firem).
To, že se hospodářská recese promítla i do oblasti zaměstnanosti OZP, může potvrzovat rozdíl mezi počtem nově přijatých a uvolněných zaměstnanců za posledních 12 měsíců. Celkem 269 zaměstnanců – osob se zdravotním postižením bylo během jednoho roku přijato, naopak 400 OZP o zaměstnání přišlo, což představuje pokles o jednu třetinu. Z hlediska vývoje zaměstnanosti OZP u respondentů průzkumu za poslední 3 roky lze konstatovat, že počet zaměstnanců – OZP zůstal stejný v 56 % případů, 25 % firem uvedlo, že počet OZP v jejich firmách rostl, zbývajících 19 % uvedlo pokles OZP v jejich firmách. Z dlouhodobého hlediska tedy byl počet zaměstnaných OZP stabilní a mírně rostl, hospodářská krize tento trend zastavila.
Negativně se krize také promítá do očekávání firem zaměstnat OZP v následujících 3 letech, mírná většina firem (56 %) spíše neočekává zvýšení OZP ve svých provozovnách. Naopak 35 % firem vidí budoucnost optimisticky a vyslovili se kladně ve prospěch zvýšení počtu OZP ve svých podnicích. Zaměstnavatelé OZP jsou více optimističtí v plánu zvýšit počet OZP ve svých firmách oproti firmám, které OZP nezaměstnávají, kladně ve prospěch zvýšit počet OZP se jich vyslovilo 44 %.
Zpráva převzata z Hospodářské komory ČR.



Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
