Nárůst podle ČKP stále více souvisí se škodami na zdraví než se škodami na majetku. Podíl škod na zdraví na celkových závazcích z povinného ručení stále roste a za rok 2009 se již blíží 40 procentům. "Pokud nepozorný šofér porazí 30letého chodce, který skončí na invalidním vozíku a dožije se 80 let, bude mu pojišťovna vyplácet nemalé peníze během následujícího půlstoletí a v takovém případě může jít o částky se šesti i více nulami," uvedl mluvčí Allianz Václav Bálek.
Velmi podstatnou složku celkových závazků pojišťoven představují případy, které se nepodaří vyřídit v roce svého vzniku, a pojišťovny na ně musejí vytvářet technické rezervy ve výši odhadu budoucích plnění. Ty jsou zdaleka nejvyšší právě u škod na zdraví. Objem celkových dosud nevyplacených závazků narostl z 26,7 miliardy Kč koncem roku 2004 na 41,6 miliardy Kč na konci loňského roku.
Zpráva převzata z ČTK.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
