Obě strany se velmi pozitivně vyjádřily k současnému stavu vzájemných vztahů. Maliská strana ocenila úroveň českého průmyslu a vědy a zdůraznila zájem o mnohé české výrobky a služby. Česká strana vyjádřila uspokojení nad dosaženým stavem liberalizace obchodu v Mali a potvrdila zájem na dalším rozvoji hospodářských vztahů.
V průběhu jednání obě strany konstatovaly, že navzdory panující neuspokojivé světové konjunktuře, vzájemný obchod v r. 2009 dosáhl 38,6 mil. USD (735 mil. Kč). To řadí Mali na pomyslnou třetí příčku mezi našimi obchodními partnery v subsaharské Africe. Za období leden - červenec t.r. dosáhla obchodní výměna hodnoty 19,8 mil. USD. Ve vztahu k Africe se dopad světové ekonomické krize projevuje obecně s jistým zpožděním, čehož výsledkem je i současný pokles vzájemného obchodu. Opakovaně však byl potvrzen oboustranný zájem na hledání možností jeho dalšího rozvoje. V zájmu prohloubení dialogu se obě strany shodly na prospěšnosti sektorového upřesnění požadavků maliské strany a neformálního dialogu na úrovni státní správy, podnikatelských reprezentací a profesních asociací. Za užitečné je považováno zahájení výměny podnikatelských misí počínaje rokem 2011, jež by mohly m.j. navázat na současný projekt rozvojové pomoci ČR "Vyhodnocení surovinového potenciálu stavebních surovin Mali pro surovinovou podporu rozvoje místní infrastruktury".
V závěru setkání obě strany ocenily jednání jako přínosné a v návaznosti na něj bylo zorganizováno další jednání na MPO ČR dne 20. září t.r. k problematice rozvojového projektu, navázání pracovního kontaktu se zájmovou smíšenou obchodní komorou a představení hlavního českého vývozce do Mali.
V průběhu tohoto jednání potvrdili maliští představitelé, že ihned po návratu do Bamaka budou informovat příslušné resortní ministry, předsedu Národního shromáždění a další vysoké představitele o mimořádném přijetí v ČR a zájmu české strany na úrovni státních orgánů i podnikatelských kruhů výrazně posílit vzájemnou spolupráci v obchodně ekonomické oblasti.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
